Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


World of Warcraft The Burninc Crusade

A kaliforniai Blizzard minden kétséget kizáróan a világ első számú PC-s játékfejlesztő csapata. A WarCraft 1 óta amihez csak nyúlnak, arannyá válik, játékaik rajongótábora sokmilliós. Az 1600 (!) főt foglalkoztató cégben jelenleg a WoW fenntartása és folyamatos fejlesztése mellett legalább három bejelentetlen projekt fut: egy StarCraft, egy Diablo, és egy teljesen új világban játszódó.
Vajon mikor korrekt dolog tesztet írni egy MMORPG-ről; mikor lehet tiszta lelkiismerettel rásütni egy értékelő százalékot egy folyton változó, alakuló (jobb esetben egyre jobbá és jobbá váló) játékra? A World of WarCraft elsöprő érdeklődéssel övezett első kiegészítőjét már október óta bétateszteljük, már a megjelenés előtt szinte mindent tudtunk róla, tehát akár már karácsony előtt odaírhattuk volna a bétateszt végére, hogy 98%, Év Játéka, köszönjük. De ott van a másik véglet is, hiszen addig, míg az igazi, élő játékban megtapasztaljuk a Burning Crusade minden újdonságát, még hosszú hetek-hónapok fognak eltelni. Végül a középutas megoldást választottuk; belevetettük magunkat a játékba, elértük a hetvenedik szintet, megnéztünk mindent, amit csak lehetett, csak a legkeményebbeknek szánt tartalom maradt ki egyelőre, és így írjuk majd oda a cikk végére, hogy 98%, Év Játéka, köszönjük...

 

Bemelegítés 

 

Szaladjunk végig a legjelentősebb újdonságokon a rend kedvéért (bár ezeket már novemberi bétatesztünkben alaposan kitárgyaltuk, és egyébként is mindenki kívülről fújja, akit kicsit is érdekel a WoW…). Megnyílt Outland világa a játékosok előtt, hét hatalmas új területtel, valamint rengeteg új kalanddal, küldetéssel és megszerezhető kinccsel. A maximális szint 60-ról 70-re emelkedett, ezzel plusz tíz talent pont is jár, amiket az egyes kasztok kibővített talentfáin költhetünk el. A Horda megkapta a paladin kasztot, a Szövetség pedig a sámánt – ezek a két új választható fajhoz, a vérelfhez, és a draenei-hez kötődnek. Megjelentek a Diablo 2-ből ismerős „socketes” tárgyak, valamint új foglalkozásként az ékszerész, aki socketekbe való drágaköveket tud csiszolni. Újjászületett a PvP rendszer a két-, három-, és ötfős arénák bevezetésével. A legkeményebb instance-okban a csapatok létszámlimitét 40-ről 25-re csökkentették (ezzel egyrészt nőtt az egyes csapattagok felelőssége, másrészt kisebb klánok számára is elérhetővé váltak ezek a helyek), a kisebb, ötfős kalandoknak helyet adó instance-okat pedig két nehézségi fokozatban próbálhatjuk ki. Ennyi az elmélet, és most lássuk, hogyan muzsikál mindez a gyakorlatban!

 

A Portálon túl

A Portálon túl
Ha Outlandet az űrben lebegő sziklákból álló kietlen, démonok járta vidéknek képzeljük, nagyon távol állunk attól a képtől, ami a Dark Portalon átlépve fogad majd minket. Draenorból, az orkok szülőbolygójából bizony sok megmaradt a WarCraft 2 kataklizmája után: Nagrand zöldellő dombjai, Zangarmarsh mocsara, vagy a Terokkar erdőség akár Azeroth világán is lehetne. A Bone Wastes élettelen pusztasága, Netherstorm holdbéli tájai, vagy Shadowmoon Valley kifacsart-megrontott vidéke már inkább démoni hangulatot áraszt. Repülő hátassal további rejtett helyek nyílnak meg előttünk; többek között találhatunk egy új, egyelőre inaktív Dark Portalt, ami körül lázasan ügyködnek Illidan boszorkánymesterei, hogy működésre bírják… Minden új terület egészen egyedi atmoszférával bír, és döbbenetesen látványos. Persze technikailag ugyanazt a szögletes, minden különösebb effekt nélküli képregény-világot kapjuk mint eddig, mégis a Half-Life 2, a Far Cry vagy a Doom 3 előtt töltött első óráinkat idézték az önkéntelen „Hát ez hogy néz már ki?!” kiáltások minden második sarkon. Tanulhatna a világ a Blizzard látványtervezőitől és grafikusaitól!

Outland vidékét sokféle fura szerzet népesíti be. Minél messzebbre merészkedünk a Dark Portaltól, annál inkább Illidan és démoni csatlósai az urak – a sereg háborúra készül, de hogy Azeroth meghódítására, vagy a Burning Legion ellen, egyelőre rejtély. Találkozhatunk rajtuk kívül a szintén őslakos draeneikkel, Kael’thas vérelfjeivel, a bolygó pusztulása után is itt maradt ork és ogre törzsekkel, a Cenarion Circle druidáinak expedícióival, a Horda és a Szövetség helyőrségeivel, az Etherealnak nevezett fura, félig anyag, félig energia lényekkel (ők a goblin maffia helyi megfelelői), a mocsárban élő értelmes spóramanókkal, és ott van Shattrath City, Outland fővárosa, ahol a Naaru fénylények vezetése alatt több fura szerzet él összezsúfolódva, mint a Star Wars híres tatooine-i kantinjában. Ennek a sok-sok frakciónak mind külön ki kell vívnunk a tiszteletét (vagyis küldetésekkel és tárgyak gyűjtögetésével feltornászni náluk a reputációnkat) – ám ez néha problémába ütközik; megeshet ugyanis hogy egy olyan tettünk, ami az egyik nép szemében jó pont, a másiknál heveny utálatot gerjeszt.

FORRÁS: PC Guru ( irta : hancu)

folyt köv.